۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰

برلوسکنی:

تسلیم فشارها نشده و مقاومت می کنم

تسلیم فشارها نشده و مقاومت می کنم

نخست وزیر پیشین ایتالیا با بیان اینکه در مقابل فشارها عقب نشینی نمی کند،اعلام کرد به رهبری جناح راست میانه در این کشور ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، "سیلویو برلوسکنی" اعلام کرد با وجود احکام دستگاه قضایی علیه خود، به حضورش در عرصه سیاسی ایتالیا ادامه می دهد. وی با انتشار پیامی در صفحه فیس بوکش خطاب به هوادارانش گفت با وجود احکامی که تا کنون در محاکم قضایی ایتالیا علیه وی صادر شده، به فعالیت های سیاسی اش ادامه می دهد.

در بخشی از این پیام آمده است: من تسلیم نشده و کنار نمی کشم، من رهبر جناح راست میانه می مانم و راهم را تا آخر و با شجاعت در راستای اهداف و منافع کشورم ادامه می دهم. این در حالی است که با صدور حکم زندان چهار ساله برای برلوسکنی، ادامه حضور وی در سنای ایتالیا نیز با هاله ای از ابهام روبرو است.

طبق قانونی که در سال 2012 تصویب شده افرادی که بیش از دو سال حکم زندان دارند، نمی توانند برای نمایندگی پارلمان نامزد شده و یا عضو سنای ایتالیا بشوند. در حال حاضر شورای ویژه ای موضوع مصونیت سیاسی برلوسکنی و سلب کرسی سنا از وی را مورد بررسی قرار می دهد و قرار است نتیجه بررسی خود را تا نهم سپتامبر اعلام کند. 

کد خبر 2119248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha